Magyar leiras:

Merleau Ponty az érzékelést a vizuális, taktilis és auditív adottságok összegének értelmezi: „Mindig totálisan, egész lényemmel érzékelek, s a dolognak éppen azt az egyedülálló szerkezetét, a létnek azt az egyedülálló módját ragadom meg, ami minden érzékemet egyszerre szólítja.” Abban a korban élünk, amikor a látás hegemóniáját a technológiai találmányok, a képszerkesztő, képmegosztó internetes oldalak és alkalmazások sokasága sokszorosan felerősíti. Italo Calvino ránk zúduló képtömegről beszél. Mégis hogyan lehet a körülöttünk lévő világot megismerni akkor, amikor az emberi tekintet ilyen mértékig kiterjesztetté vált a technológia által? Képessé váltunk a bolygó szemközti oldalának befogadására egyetlen pillanat alatt, vagy láthatjuk, ahogy a InSight Marson való landolása után néhány másodperccel fotókat küld a bolygó felszínéről. Mindez nem feltétlen rossz, de mindenképpen egy megváltozott körülmény, melyben a látott dolgok befogadása és értelmezése komoly kihívás.
Dorsánszki Adrienn intim és közterekről készült groteszk képzőművészeti alkotásai – bátor színválasztásaival, szokatlan tárgykompozícióival – arra invitálnak, hogy a felszínes képnézegetést magunk mögött hagyva, értelmezési rétegeket fedezzünk fel.

A kiállítás megtekinthető hétfőtől csütörtökig 9:00 és 18:00 között, vasárnap 9:00 és 13:00 között, valamint a Barabás Villa programjaihoz igazodóan.